Anders dan op de heenweg (non-stop) vlogen we via Denver terug. Denver is een van de grootste vliegvelden van de VS. Daarnaast ligt het ook nog eens vlak naast de rockies (nog dichter bij dan Calgary), dus er is is meestal veel turbulentie. Niet leuk om via te reizen, dus. Maar goed, het was niet anders.
Nadat we van de ene kant van terminal A (gate 12) naar de andere kant waren gelopen (gate 60), werden we aan boord gelaten. We zijn op tijd vertrokken, maar na een ruim half uur stuurde de piloot op eens erg naar links. Nu heb ik niet echt wat tegen links, maar na twee keer links ga je weer terug. We wisten dat er iets niet goed was. Even later werd het ook omgeroepen. Er was iets mis met de brandstofmeters. De piloot had besloten dat het niet verantwoord was om verder te vliegen, dus was hij weer op weg naar Denver. We moesten dus nog een keer landen in Denver.
Nadat we weer in de gate waren werd ons verteld waar het probleem precies was met de brandstofmeters en was het even onduidelijk hoe ze ons naar Calgary gingen vliegen. Na een kwartiertje werd er omgeroepen dat de vlucht naar Albuquerque gecanceld werd. We kregen het vliegtuig van de groep die na ons naar Albuquerque zou vertrekken. Alle mensen naar Albuquerque werden op een vliegtuig dat een uur later vertrekt gezet. Vanwege al dat gedoe beloofden ze ons allemaal als first class te behandelen. Wat ook betekende dat we gratis wijn, bier en cocktails konden krijgen. (Note: Voor 'nationale' vluchten met 'goedkopere' maatschappijen krijg je tegenwoordig alleen gratis frisdrank en koffie.) Helaas was het tien uur in de ochtend...
5 comments:
Moeten we nog een voorraadje pads meenemen?
Wie is er morgen jarig?????
Nou?
Ehmmm... Nog een uurtje (en wat minuten)
Het begint met een m en het eindigt op irjam.
Het is nu voor jullie nog te vroeg om te skypen.
Post a Comment